Garanti- & reparationsservice Apple produkt

Så här går det till:

Före inlämning

  1. Ta alltid säkerhetskopia/backup på din enhet
  2. Avaktivera "hitta min iPhone/iPad” under inställningar, välj iCloud
  3. Om enheten ej fungerar behöver du göra det på en dator
  4. Avauktorisera din iTunes
  5. Kontakta försäkringsbolaget om det är en oförutsedd/plötslig händelse som orsakat skadan
  6. Om försäkringsbolaget behöver ett skriftligt kostnadsförslag fixar vi det mot en avgift på 595:- inkl. moms. När enheten sen repareras/byts ut dras avgiften från slutkostnaden.

Vid inlämning

  1. Se våra öppettider här innan du besöker oss
  2. Kom in och fyll i inlämningsformulär
  3. Namn, adress, e-post
  4. Typ av enhet och serienummer
  5. Typ av skada
  6. Du får ett inlämningskvitto med referensnummer att använda vid frågor gällande ärendet. 

Efter inlämning

  1. Vi kontaktar dig via mail när vi har ett besked om avhämtning/kostnadsförslag, vanligtvis inom 3 arbetsdagar

Vid avhämtning

  1. Se våra öppettider här innan du kommer hit
  2. Endast kortbetalning alternativ faktura till företag efter godkänd kreditprövning

Efter avhämtning

  1. Vi är tacksamma om du besvarar en enkät från Apple om hur du upplevde din Apple-service från oss
Koneo Norrköping
Lindövägen 5B
Box 2073
600 02 Norrköping