Våra kunder

 ”Koneo är vår IT-avdelning och sköter allt som rör vår IT-miljö; drift, support, service samt levererar datorer och MFP-maskiner för utskrifter, kopiering och scanning. De tillhandahåller även konsulter, vi har en överenskommen konsulttimbank. Vi håller just nu på att flytta delar av IT-miljön till Office 365 för att få en ännu bättre fjärrskrivbordslösning och en bra plattform att bygga på för framtiden. Att ha en bra IT-leverantör och partner som hjälper till med allt från strategi till genomförande är oerhört viktigt för oss. Vi uppskattar att ha en kompetent rådgivare och ett bollplank i allt som rör IT- och dokumenthantering”.

Sofie Mitchell, IT-ansvarig, Gärahovs Bygg

 

”Elmia har gjort affärer med Koneo i snart 25 år och vi känner ett stort förtroende. Vi ser Koneo som en partner snarare än som en leverantör. När man har jobbat ihop länge känner man varandra väl, har en rak dialog och kan snabbt lösa eventuella problem. Jag tror på att jobba med långsiktiga affärsrelationer av flera skäl. Kvaliteten blir högre och totalkostnaderna lägre. Koneo hävdar inte att de är bäst på allt, det är värt mycket och det inger förtroende, vi kan diskutera våra behov med dem på ett öppenhjärtligt sätt. Vi tar hjälp av Koneo främst för leverans av hårdvara som datorer och servrar samt MFP-maskiner för utskrifter, kopiering och scanning.”

Lars Persson, CIO, Elmia


”Vi fick kontakt med Koneo Jönköping i samband med att vi såg över vårt behov av IT-stöd och dokumentmaskiner och sökte ny leverantör. Vi kände förtroende för Koneo och vår kontakt Tobias Rosenberg och valde därför att anlita Koneo som leverantör. Vi köper datorer, MFP dokumentmaskiner, samt support och service. Det fungerar väldigt bra, vi har en god relation med Koneo och vi får bra råd när vi ska göra investeringar. Det känns tryggt, vi själva kan inte så mycket om IT- och dokumenthantering. Om vi får problem löser Koneo alltid detta snabbt och smidigt, ibland per telefon eller att de kommer hit när det behövs, att de finns nära geografiskt är en stor fördel. Och även om det ibland visar sig vara ett litet struntfel som vi kunde ha löst själva är Koneo alltid lika serviceinriktade och trevliga”

Michael Lindberg, chef ABF Jönköpings län


”Tidigare hade vi hand om vår egen IT, men nu har vi har outsourcat till Koneo, som sköter vår IT-drift och det mesta annat som rör det dagliga i vår IT-hantering. Vi är ju väldigt IT-intensiva, förutom de vanliga Office-systemen är vår projekthantering, designateljén med flera delar i företaget beroende av att våra system alltid fungerar problemfritt. De program och system som vi använder i design och konstruktion kräver även mycket kapacitet. Det fungerar bra med Koneo, om vi får problem så får vi snabbt hjälp. Vår Koneotekniker Mats är fantastiskt duktig. Vi känner oss väl omhändertagna. Vi köper även datorer och tillbehör från Koneo och hyr tre MFP dokumentmaskiner för utskrifter, kopiering och scanning”.

Annica Nordberg, vd PEN Interiör

Läs mer om Pen i våran kundtidningPDF


”Vi skulle uppgradera vårt affärsystem och behövde då byta ut servern och alla datorer. Jag har tidigare erfarenhet av hur lätt ett sådant systembyte kan gå fel och orsaka mycket problem, så jag var extra noga med kravspecen denna gång. Vi tänkte först låta affärsystemleverantören sköta hårdvarubytet men så kom jag i kontakt med Koneo som föreslog en bra lösning, en värdeskapande och mer avancerad lösning än vi hade tänkt oss. Så Koneo fick ansvar för hårdvarubyte och systeminstallation, samt drift av servern inklusive backuphantering. Det har fungerat mycket bra. Koneo tog ett helhetsgrepp och tar ansvar för att helheten fungerar, det uppskattar vi. Koneo har även levererat datorer och programvaror samt en MFP-maskin för utskrifter, kopiering och scanning. Idag har vi ett IT-system som vida överträffar våra förväntningar. Nu kan vi fortsatta att bygga företaget för framtiden och fortsätta att växa. Jag är supernöjd!”

Stefan Johansson, vd TEFAB

 

”Vi har hyrt tjänsten Koneo Arbetsplats i tre år. Det är en Citrix-lösning som gör att vi alltid kommer åt våra IT-system på ett enkelt och säkert sätt via dator och telefon oavsett var vi befinner oss. För oss som jobbar mycket ute hos kund är det oerhört smidigt att kunna jobba online via ett virtuellt skrivbord mot våra system. Vi kan enkelt visa tillämpningar, presentationer med mera för kunden när vi är där. Våra kunder finns ju främst i Jönköping med omnejd, men vi har även kunder i Stockholm och Göteborg. Det skulle vara svårt för oss att hantera dessa kunder effektivt på distans om vi inte hade tjänsten Koneo Arbetsplats. Så tjänsten ger oss helt klart en konkurrensfördel. Vi fick kontakt med Koneo Jönköping via rekommendation från ett annat företag och vi är verkligen nöjda. Koneo är en pålitlig leverantör, tjänsten fungerar bra, supporten är bra, Koneos medarbetare är trevliga och serviceinriktade.”

Peter Sandberg, ägare, Vätterstadens Revisionsbyrå AB

Koneo Jönköping
S:t Göransvägen 31
554 54 Jönköping

Fakturaadress:
faktura@koneo.se
Sundbybergsvägen 1C
171 73 Solna